Sta se Aleks in Očko razvnela okoli mojih probnih fotk!!!
Moram reči, da mi paše kako dva odlična fotografa komentirata moje delo, eden hvali, drugi graja. Superca! Iz tega se lahko marsikaj naučim. Zahvaliti se moram obema, vajine pripombe so mi več kot dobrodošle. Tukaj sem na hitro skiciral kako je to izgledalo in kako naj bi bilo v zaresni situaciji.
Moram poudariti, da naročnik (reklamna agencija) želi "prežgano" ozadje, odsev na podu in lom svetlobe na kristalu (mavrice). Žal, nimam pri sebi kataloga japonskega kristala, v katerih so fotke, ki naj bi se jim približal. To znam. Za prej objavljen prispevek, sem slikal v dnevni sobi, kjer pač nisem imel pogojev za postavitev softboxov in sem si pomagal z dežniki kot je v 1. skici. Pravo fotografiranje sem si pa zamislil kot je prikazano na 2.skici.
Še enkrat, lepo prosim, pokomentirajta. Jaz se bom naučil nekaj novega, verjetno pa še marsikdo, ki bo to prebral.
Skica št.1
3 komentarji:
se mi je zdelo, da bo kakšen hec z naročnikom in željo po tistem "robu" oziroma odsevu :)
naj že kar na začetku povem, da nisem nikakršen strokovnjak na tem področju, zato bom bolj kot ne ugibal, saj sem tovrstne produkte fotografiral le enkrat.
Na prvi sliki si začel dobro, čeprav marele mogoče niso najbolj primerne za tovrstne posnetke... odvisno tudi od oblike predmeta in njegove površine.
Druga postavitev se mi že malce bolj dopade in je podobna setup-u za fotografiranje raznih parfumov in embalaž.
Lahko poskusiš še tako, da postaviš luč pod mizo, oziroma tako, da zasije še po zadnji steni navzgor, potem pa samo kontra luč od zadaj/levo, ki sveti skozi steklo. Spodnja luč je dve zaslonki močnejša, prav tako se boš izognil sence, en izvor svetlobe pa ti bo dal bolj kontrasten predmet. Je pa vse odvisno od okoliščin in težko je nekaj pametovati na pamet. Načeloma je pri teh zadevah luč od strani ali od zadaj/zgoraj veliko lepša, kot frontalna, ki ubije vso strukturo in naredi predmet flat. ;)
Svetujem ti, da se skriješ za kakšno belo platno ali kaj podobnega in vanj narediš luknjo za objektiv... Nikoli ne veš, v katerem odsevu se boš zagledal v postprodukciji. ;)
Drugače pa si se tega lotil zelo profesionalno... Sem prepričan, da bodo izdelki vrhunski.
Aleks: tudi tebi sem komentiral v prejšnjem postu... kapo dol za tiste posnetke; zelo lepo. :)
Živjo :)
Cool tole me veseli :)
Vse drugo kot belo ozadje za steklo bi bilo boljse hehe sam tud to se resi, res da tkole je malo tezje kot je ze Matjaž omenil,
ker se ne vidi prej forme kristala, oblik..., ampak poizkusimo :)
Prvo da malo pokomentriram slikco iz prve faze fotkanja, marele so zelo uporabna stvar vendar v takem primeru ne. Z marelami je praktično zelo teško kontrolirati svetlobo ker enostavno preveč opleta sem in tja, tu predvsem mislim na ozadje. Tako da za nadaljne fotkanje je bila odločitv o uporabi softboxov super tako da se dobi kontrolirana svetloba. Nadaljeval bi pa kar iz drugo skico oziroma idejami ki so mi padle na pamet :), kako naj bi se fotkalo v nadaljevanju.
Zacnimo kar z ozadjem, opisal si da mora biti ozadje prežgano doseči je potrebno high key na ozadju. Se pravi izvor svetlobe na bliskavici mora biti pa recimo f22 predpostavljam da se bo uporabljala blenda f8 - f11 na aparatu, to je najlažje izvesti na način da se na ozadje usmeri ena luč pod kotm brez softboxa in z uporabo ali barendoors ali kakršnega koli pripomočka da blokiramo svetlobo v smeti objektiva (black, white flag...), ker je ozadje manjše površine bo ena luč popolnoma zadosti. Kot in oddaljenost je potrebno izmeriti v kolikor se ne uporablja svetlomer je to potrebno izmiriti iz aparatom na f8 ali f11 mora rdeč kanal na histogrmu kompletno cel biti na desni strani Lcd mora pa utripat tako, da se vidi da je osvetljenost ozadja enakomerna. (Malo težko mi je to opisati natančno ker delam iz svetlomerom). Ko enkrat dosežemo to se lotimo predmeta v tem primeru kristala, predmet je potrebno oddaljiti od ozadja (v prvi skici je bil preblizu ozadja ), da na njega praktično ne pade nič nepotrebne svetlobe, vendar v tem primeru ker je predmet prozoren in ima precej detajlov se popolnoma neda zagotoviti prehoda svetlobe na predmet lahko le kontroliramo z oddaljevanjem ali približevanjem predmeta ozadju. Do odseva na podnu bo prišlo avtomatično v kolikor se uporablja bodisi belo steklo ali bel pleksi. Sedaj je potrebno samo se osvetliti kristal :) tule je zadeva malo triki ugibat ker nevem kaksna je oblika večine kristala oziroma ali se bo uporabljal samo en kristal na setu ali več v kompletu... tako da vzemimo softbox na desno stran main light, kot je ze prikazano na skici, tule bi rekel da mrežo na softboxu nebi v tem primeru uporabil raje brez. Oddaljenost, kot in moč fleša je ponovno treba izmeriti in določiti, če ni svetlomera najlažje iz poizkusnimi posnetki, ker fotkamo iz f8 oz. f 11 ozadje je f22 se pravi main softbox mora bii nekje dve blendi razlike recimo nekje f11 ali manj. Na levo stran postavimo bel karton(list,stiropor...), kateri po nadomestil eno luč-key light tu nastavitev nebo tako da količino odbite svetlobe bo potrebno prilagajati z oddaljenotjo, površino in kotom vpadne svetlobe, tako da dobimo ali bledno več ali manj svetlobe kot jo da izvor main luci (po želji in po tem ko vidimo kako nam osvtljuje kristal). Ker predvidevam po skici da imaš na voljo tri luči bi tretjo uporabil za kreiranje mavrice v kristalu, kako točno dobiti željen efekt bo verjetno potrebno kar nekaj prilagajanja, vsekakor bi pa to probal izvesti brez softboxa z uporabo snoota ali grida, vendar če imaš to studijske bliskavice bo zadeva kar malo težje izvedliva. V kolikor imaš na voljo kakšen manjši flesh bi ga vključil v set z prej omenjenim gridom oz. snootom....
V tem primeru bi ti ostala ena luč, katero bi lahko uporabil mogoče za osvetlitev podna na način ki si ga tudi narisal tu se da potem kontrolirati kolk podna zelis in kako zelis imeti sam odsev...
Tko malo sem povzel kako bi se zadeve lotil jaz možnosti je se veliko, verjetno bi kje prišlo do kakšne spremembe glede na same dane pogoje, tudi moč svetlobe ni rečeno da bo točno takšna. Še ena malenkost je na katero bi skoraj pozabil in se je Matjaž odlično spomnil, obvezno je zadevo potrebno izvajati v popolni temi z objektivom, ki ima več mm recimo 100mm naprej, okoli seta pa naj nebo nobene odbojne povrćine, ker hitro pride do odsevov v samem steklu. V kolikor ni želje po odboju v steklu uporabljaj bel papir za mehčanje senc in črn papir za prikaz senc.
Več ali manj bi bilo to to, verjetno bo največ težav z iskanjem mavrice v kristalu v kolikor se izkaže da bo to problem povej imam eno idejo sam je nebi tule razlaga...:)
p.s. Matjaž Hvala :))
lp Aleks
Aleks, Očko,
Še enkrat hvala obema za izčrpna mnenja. Jaz sem iz tega nekaj dobrega izvlekel, upam, da še kdo...
V naslednji objavi bom pokazal fotke, ki so približno to kar hočem. Fotke s softboxi pridejo na vrsto, ko bom to delal v primernem prostoru.
Hvala še enkrat.
P.S.: Dodal sem vaju na svoj blogroll
Objavite komentar